Member details

We all (l) Italië

Sort by: -Old first- | New first

9 Jan, 15:18
Om jullie creativiteit en de participatie aan de Italiaanse cultuur in Nederland levendig te houden organiseren de beheerders van deze hyve een fotowedstrijd.

Plaats je mooiste foto onder deze oproep, samen met de volgende informatie:
- waar de foto genomen is
- achtergrondverhaal

Jullie kunnen de foto's tot en met 31 januari 2008 om 23:59 inleveren, waarna de beheerders de winnaar uit zullen kiezen. De winnaar wordt op het feest van 2 februari bekend gemaakt.

De prijs zal bestaan uit een diner voor twee bij Ristorante Luca te Haarlem OF een Italiaans delicatessemand t.w.v. Euro 69,95

Voorwaarden:
- de foto moet in Italia gemaakt zijn
- de foto mag niet van internet gehaald worden
- er mag per deelnemer één foto worden gestuurd
- er mag niet gewisseld worden van foto

Reeds ingezonden foto's staan al op:

made-in-italy.hyves.net/forum/1394090/I97x/takepicture_FOTOWEDSTRIJD_takepicture/

en

italianen-in-nederland.hyves.net/forum/1394086/kOip/takepicture_FOTOWEDSTRIJD_takepicture/

Saluti, Sandro
9 Jan, 15:26
Ingestuurd door Teresa

no name

Dit is Guardia Perticara, een klein bergdorpje met iets meer dan 700 inwoners in Basilicata. Het was vorig jaar, 15 augustus, in Italie ook wel bekend als Ferragosto. Tijdens de processie waarbij Maria een rondgang op de schouders maakte en ik samen met een stoet gelovigen haar volgden, heb ik deze foto gemaakt. Ik vond de lucht zo mooi en verbazingwekkend is die zeer goed vastgelegd op deze foto. Ook de huizen die zo kenmerkend zijn van (zuid-)Italie komen erg mooi op de foto naar voren. Ik vind het al met al een prachtige foto die mij altijd op een fijne manier herinnerd aan de geboorteplaats van mijn vader.
9 Jan, 15:28
Ingestuurd door Simon:

no name

Als godfather van THE GODFATHER-fans ben ik naar Sicilië gereden om (naast het bezoeken van mijn familie) opzoek te gaan naar zoveel mogelijk locaties waar de film is opgenomen. Als pronkstuk van mijn zoektocht heb ik na lang zoeken en toevallig in contact komen met de juiste mensen het familiehuis, welke in alle 3 de delen gebruikt wordt, gevonden. Het huis is privaat bezit en ligt achter een grote muur. Na onderhandelingen met de eigenaar kreeg ik het zelfs voor elkaar om op het balkon te mogen staan waar Al Pacino stond vlak voordat de auto ontplofte waar Apollonio in zat. Links van de waterput stief Michael (Al Pacino) op zijn stoel aan het einde van deel 3 (maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertelen ). Ik heb nog veel meer foto's van dit prachtige huis, maar ik mocht er slechts 1 kiezen en dan wil ik er natuurlijk zelf ook op staan (links). Groeten, Simon Giaccotto.
9 Jan, 15:39
no name

Deze foto is gemaakt in de zomervakantie van 2006 in het noord-italiaanse Gran Paradiso.
Het was zomervakantie dus we hadden niet veel kleren bij ons, maar toen kwamen hoog in de koude bergen terecht (mijn vader in korte broek). We liepen in de eeuwige sneeuw bovenaan de ski-liften die niet in gebruik waren. Ik keek hier even onder een ijskap, waar een riviertje verdween onder de sneeuw. En toen maakte mijn vader een foto. Dat had ik niet door, maar t werd een mooie foto:-d
9 Jan, 15:40
no name Dit is mijn vakantiefoto. Hij is gemaakt in de badkamer van ons vakantieadres in de buurt van Viareggio.. We hadden echt een te gek uitzicht vanaf het toilet! Wie heeft dat nou nog meer? :hitchhike:

(btw, klik op de foto voor een vergroting via mijn hyve.)
9 Jan, 15:55
no name

de foto is gemaakt in treporti.. dichtbij Venetie.. ik heb zelf 3 maanden in ca savio gezeten..ik ging samen met een collega een eindje fietsen... de andere kant op dan alle camping :-p dat leek toch allemaal op elkaar..we kwamen door een heel klein dorpje en toen zag we een klein binnenplaatsje met dit huisje..met de was nog aan touwen buiten..daarachter stonden allemaal geitjes, kipjes en olijfbomen.. net zo'n bertolli reclame :-p zoooo
(l) Italia (l)
9 Jan, 16:25
no name

Deze foto is gemaakt in Napels! Een typisch italiaans straatje. Lekker rommelig en de was hangt natuurlijk over de balkonnetjes.
We gaan elk jaar naar Italie en steeds een stukje zuidelijker. Afgelopen zomer waren we dus in Napels. Dit jaar gaan we naar Sicilie, echt super veel zin in:shining: !

9 Jan, 16:31
no name Net ingezonden door Esther

no name
Deze zonnige foto is gemaakt op één van mijn favourite plekken in Italie. Dit is de Thyreense kust van Calabrie, wordt ook wel de carabische kust van Italie gnoemd (h) . Het water is hier azuurblaauw en je kunt er fantastisch snorkelen en duiken. Ook heeft dit schitterende park (genoemd Marco Polo)een heerlijk zwembad wat uitzicht biedt op de prachtige kust en het vulcanische eiland Stromboli.
Een bijzondere plek met een speciale herinnering :-d .
Es*.(h)
9 Jan, 17:52
no name

Deze fotot is gemaakt in Sardinië(Villasimius heette het daar) voorjaar 2007! Ik was met een uitwisseling van school naar cappoterra een plaatsje vlak bij cagliari(de hoofdstad van Sardinië)Het is een prachtig wit strand met lekker water(h) en een hele mooie omgeving gewoon:-)
9 Jan, 17:58
no name
Deze foto is gemaakt in Italië. We stonden op camping MareBlu in Cecina Mare. We wisten van een vorige vakantie dat in de buurt een strand was, waar vlakbij een hele grote sodafabriek staat. Door de soda en waarschijnlijk ook door andere stoffen uit die fabriek is het water bij dit strand helderblauw. Ook het zand van dit strand was anders dan normaal, het was heel fijn, wit zand. De mensen noemen het strand daarom ook niet voor niets "White Beach". De camping stelde niet veel voor voor jongeren, maar dit prachtige strand maakte alles weer goed! Het zal voor altijd in mijn herinneringen blijven, wan hier kreeg ik ook de eerste surflessen van mijn vader. *Zucht*, een vakantie om nooit meer te vergeten!(l) :surfer:
9 Jan, 18:02
no name

De moderne trots van de Italianen midden in karakteristiek 'Bella Italia' (l)

De Fiat Grande Punto op een plein midden in Verona. Toen ik hier afgelopen zomer liep kreeg ik het warm en koud tegelijk. Italie heeft me betoverd met al haar schoonheid. De combinatie van de oudheid van een stad als Verona met de sportieve, stoere en trendy uitstraling van de Fiat Punto deed mijn hart sneller kloppen.

Ik moest dit vastleggen op een foto. Sommigen snappen nog steeds niet dat ik deze foto zo gaaf vind, alleen de echte Italie-gek zal het begrijpen denk ik ;-) . Mijn ouders hebben thuis in Nederland al een Fiat Punto, na deze zomer weet ik het voor mijzelf:
Dat wordt later zeker weten een Fiat Punto Grande voor mijn eigen deur. En dan maar hopen dat ik er altijd dit beeld in gedachten bij vast mag blijven houden.

Het blijft een van mijn mooiste foto's uit het prachtige land.

Groetjes en liefs,

Tirza

p.s. je kan wel nagaan wat er met mij was gebeurt en mijn fotorolletjes als er op deze plek op de foto een Ferrari of een Fiat 500 had gestaan :slobber:
9 Jan, 18:08
no name

Deze foto is gemaakt in Chioggia, een uurtje rijden van Venetie... Mijn vader komt oorspronkelijk uit Sottomarina, wat er vlak naast ligt (en er een soort in doorloopt, valt onder dezelfde gemeente). Ik heb goede herinneringen aan deze plek, aangezien ik altijd met mijn ouders daarheen ging om vis te eten in één van de tentjes op Chioggia. De plek is niet toeristisch, en heeft zoveels moois. Authentiek, snapje...? Het is een 'klein Venetie': met al het mooie van Venetie, en al het slechte weggelaten (betekent: Geen toeristen, geen vervuiling, e.d).
Toen ik vorig jaar besloot om in mijn eentje terug te gaan kreeg ik echt een gevoel van bewustzijn. Hier liggen mijn roots... en alhoewel ik wel vaker met mijn ouders ben meegeweest de laatste jaren was het toch vooral heel speciaal om dit alleen mee te maken.

Saluti, Brenda Boscolo
9 Jan, 18:13
no nameno name

Deze foto's zijn gemaakt in Rimini, waar we op vakantie waren met 9 meiden; helemaal gaaf!

no nameno nameno nameno name
DEno nameno name Deze foto's zijn gemaakt in Rome, waar we twee weken waren voor een theaterproject...

Ciao!
9 Jan, 18:25
no name

Deze foto heb ik afgelopen zomer in Sardinië gemaakt bij een baai in Santa Teresa di Gallura. Het is het mooiste stukje kust van Sardinië (noorden). Het zeewater is helder blauw en je kunt er erg goed snorkelen. Ik heb er geweldige herinneringen aan, niet alleen omdat de natuur zo mooi is maar ook omdat het een van de laatste vakanties samen met mijn ouders was. Samen met mijn vader heb ik hier prachtige schelpen en zee-egels opgedoken.
9 Jan, 18:29
no name ik weet niet meer waar deze foto gemaakt is, ik denk ergens in de buurt van Pisa...ik weet wel dat ik hem heb gemaakt toen ik 15 was. ik vind het een mooie foto
no name deze is in dezelfde stad gemaakt als de foto eerder...
no namedeze is natuurlijk gemaakt in Pisa, dit is mn moeder, ik ontdekte dat ze wel een hele leuke zonnebril ophad, met een prachtige weerspiegeling...no name dit vind ik een beetje een standaard foto, maar dat maakt m niet minder mooi

Subject Started by  Replies   Last 
Ellen
30 today, 11:06
Giovanni
19 today, 11:05
Kelly
1 today, 10:56
Marscha
0 today, 10:41
Diane
4 Tuesday, 19:25
Diane